5 Aralık 2011 Pazartesi

Taha Akyol'a Mektubum...

Hürriyet Gazetesi'ndeki köşesinde 05.12.2011 tarihinde Taha Akyol, "Senaryo 2014" başlığında bir yazı kaleme almış. Konuyla ilgili yazıyı buradan okuyabilirsiniz.
Ben de kendisine bir yazı yazdım ve gönderdim. Burada sizlerle de paylaşmak istedim. Tarihe de not düşmüş oluruz. Konuyla alakalı fikirlerimi Twitter'da 28 Kasım 2011'de paylaşmıştım takipçilerimle de. İşte Sayın Taha Akyol'a gönderdiğim yazım:

Taha Bey merhaba,

Yazınızı okuyunca bir katkı da ben sağlamak istedim. 28 Kasım’da Türk siyasetinde olası bir gelişmeyi de ben twitter üzerinden takipçilerimle paylaşmıştım. İzninizle o gün paylaştıklarımı tane tane sizinle de paylaşmak istiyorum:

Türkiye'de sağ ve sol siyasette devrim niteliğinde iki değişimin gerçekleşmesini bekliyorum. Biri doğal sürecinde, diğeri ise zorlamayla..

Sağ siyasetteki değişim iki partide gerçekleşecek ve doğal sürecinde olacak. Bu iki siyasi partiden birinde gerçek manada 'devrim' olacak!

Beklendiği üzere sağda adresin biri AK Parti! Bu süreçte iki isim; Ali Babacan ve Ahmet Davutoğlu'na özellikle dikkat etmenizi isterim.

Bu değişim Türk siyasetinde iktidar düzeyinde yeni bir parti modelini de beraberinde getirecek. Lokomotif değişmeyecek, makinist değişecek.

Sanılanın aksine Abdullah Gül geri dönmeyecek. Cumhurbaşkanlığı sonrası bir düşünce merkezi (Clinton Vakfı, Blair İnanç Vakfı vb. gibi) kuracak ve dünya siyasetinde o düzeyde etkisini sürdürecek. (Sanırım Türk siyasetinin en büyük eksiğini bu farkıyla giderecek Sayın Cumhurbaşkanımız)

Erdoğan, köşke çıkacak ve yetkileri arttırılacak ki halkın oylarıyla ilk turda seçilmiş bir isim olarak buna kimse ses de çıkaramayacak. Bu yüzden de teknik yönü kuvvetli yeni Başbakan’ın çok fazla eksiklikleri gözlere görünmeyecek.

Putin-Medvedev modelini bekleyenler hayal kırıklığı yaşayacak. Yerel yönetimler ekolünden gelen Erdoğan sonrası, teknik yönü de olan, hitabeti güçlü liderler dönemi yavaş yavaş başlayacak.

Ahmet Davutoğlu bu anlamda biçilmiş kaftan. Zaten derinden "Davutoğlu Rüyası"nın aşılandığını da biliyorum. AK Parti'de zihinler hazırlanıyor.

Gelelim ikinci devrime..

Esas devrimi MHP'de bekliyorum. Hem de ne devrim! AK Parti ile eş zamanlı olacak. MHP'nin başında 'Demir Bülbül' görmeye hazırlanın derim!

MHP'ye çok oy getirecek bu isim saygın bir hanımefendi! Meral Akşener.

Gelelim sola..

Solda da devrim olacak. Ama alışıldık türden bu. Maalesef 'Kumandan' devrimi değil, 'Kumanda' devrimi! Solda çözüm yine getirmeyecek!

Solun anahtarı ise sağda bir ismin elinde hala! Aklınıza ilk gelen değil merak etmeyin. Aslında sola bu fırsatı 2007'de verdi de o..

Süreçte başlamıştı, yolunda gidiyordu her şey. Lakin 'Kumanda' yine devreye girdi ve solda beklenmeyen bir gelişme yaşandı; Deniz Baykal skandalla gitti!

Solda devrim, 'Kumanda'nın pili bitmediği sürece gerçekleşmeyecek söyleyeyim! Anahtar da hala sağdaki 'Reis'te.

Sola işaret cümlem: ..

'Gülüm ne gezersin dikenler içinde' Anlayan anlayacaktır. 2014'den sonra 'Kumanda'nın pili bitecek, iyi haber bu!

Bütün bu süreci tek şey bozabilir ve ben bunu hiç istemiyorum! Konuyla alakalı diyeceğim; Allah Başbakan'a acil şifalar versin..

Evet, benim siyasi öngörüm de budur. Türkiye’nin geleceği adına da keşke böyle bir hal gerçekleşebilse. Özellikle MHP’deki devrimi çok arzuluyorum.

Sizlerin de aklına sağlık, kalemine kuvvet dilerim.

Selam ve saygılarımla,

NOT: Bu yazımdan herhangi bir partili olduğumu düşünmeyin. Tamamen öngörü.

http://twitter.com/zekaikiran

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Twitter

Google+ Followers

Videolarım